Uczniowie polskiej szkoły w Rzymie naszymi gośćmi

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W piątek, 27 listopada, przybyła do nas w ramach wymiany uczniowskiej młodzież z Rzymu.

Galeria...

Dziesięcioro uczniów z Włoch było goszczonych przez rodziny harcerzy z naszej szkoły. Opiekunką „rzymskiej” grupy była pani Grażyna Kurek, nauczycielka geografii . Pieczę nad przebiegiem wizyty w Atenach sprawowały Panie: Małgorzata Umerska i Kamila Kulak.
Podczas pięciodniowego pobytu w Grecji, uczestnicy wymiany poznali piękno Aten i okolic.
W sobotę, 28 listopada, zwiedziliśmy Akropol i wszystkie miejsca archeologiczne wokół niego oraz nowoczesne Muzeum Akropolu. Obejrzeliśmy także spektakularną zmianę warty przed Grobem Nieznanego Żołnierza na Placu Syntagma. Niedziela była dniem indywidualnych wycieczek młodzieży z rodzinami. Większość pojechała nad morze do Sunio, aby zobaczyć Świątynię Posejdona. Były również wyjścia do kręgielni, parku przy Zappio, na lodowisko.
W poniedziałek o godz.9:00 rano pojechaliśmy na wycieczkę na Peloponez. Pierwszy przystanek to oczywiście Korynt i słynny Kanał Koryncki. Zwiedziliśmy Mykeny z położoną miedzy wzgórzami warownią Agamemnona. Młodzież z Włoch była zachwycona Lwią Bramą .Wczesnym popołudniem dotarliśmy do Nafplio, pierwszej stolicy Grecji. Tu zwiedziliśmy górującą nad miastem warownię wraz z jej mrocznymi lochami. Uczestnicy wycieczki nie kryli zachwytu oglądając z góry przepiękne widoki. Następnie ruszyliśmy na zakupy, bo przecież wycieczka bez pamiątek z niej przywiezionych , to nie wycieczka! Byliśmy już bardzo zmęczeni, a jednak każdy chętnie obejrzał teatr i muzeum w Epidauros. Pełni wrażeń wróciliśmy do Aten.
We wtorek zabraliśmy naszych gości do szkoły. Chcieliśmy im pokazać jak wygląda nauka
w naszej szkole, ale z powodu decyzji Wojewody Ateńskiego zajęcia były odwołane, więc po spotkaniu z Dyrektorem szkoły, Panią Marzanną Geisler, pojechaliśmy do Muzeum Archeologicznego. Następnie obejrzeliśmy Świątynię Zeusa Olimpijskiego. A potem jeszcze ostatnie zakupy, bo już następnego dnia mieliśmy się pożegnać.
Środa, 2 grudnia, spotkaliśmy się na Syntagmie, aby odprowadzić naszych nowych przyjaciół na lotnisko i pożegnać się z nimi. Niektórzy nie kryli łez, bo przez te kilka dni zdążyliśmy się ze sobą zżyć. Uściskom nie było końca. Już niedługo, bo 11 lutego, my pojedziemy do Rzymu, spotkamy się z naszymi przyjaciółmi i poznamy, chociaż troszeczkę, kraj i miasto, w którym żyją. A na razie pozostaje mam kontakt telefoniczny lub przez Internet.Uczestniczka wymiany

Ola Szatkowska klasa Ib gimnazjum

Блогът Click here очаквайте скоро..

Full premium Here download theme for CMS

Bookmaker Bet365.gr The best odds.